Polower

Ruang Iklan

Thursday, 14 July 2011

Guru Seksi dan dot dot dot


Sorang guru, cantik, lepasan universiti tempatan dan berkaca mata, Sharifah Amanda Gonzales namanya. Sekali pandang cikgu tersebut memang persis seorang artis yang mahu membuat persembahan di pentas yang gah. Hidung mancung bak seludang, kulit halus seperti bayi jonson2. Biarpun beliau menutup aurat sebagaimana yang disarankan oleh agama, tapi beliau tetap kelihatan seksi dan menawan. Seksi itu kan subjektif. Dedah sana dedah sini tu seksi yang jelas dan nyata dan sampai ke satu tahap bole muntah ijau dibuatnye. Beliau bukan begitu orangnya. Tapi hakikatnye, bukan cikgu Sharifah Amanda Gonzales watak utama dalam cerita ini. sebenarnye watak utama adalah Ahmad..ah ah ahmaaaad~. Teringat plak kat lagu yg sebut2 nama Ahmad.

Ok mcm ni kesahnye, Cikgu Sharifah Amanda Gonzales ni menghadapi satu masalah yang jarang sekali berlaku kat negaraku Malaysia. Ahmad ni memang spesel la kiranye, naik satu tahap lagi dah bole join HEROES. Ade satu hari tu, Cikgu Sharifah Gonzales nampak Ahmad termenung dalam kelas.

Dengan penuh keayuan ala2 wanita melayu terakhir

CSAG : Ahmad, nape termenung mcm resah gelisah ni? Senggugut ke?

Ahmad: Xde pape la cikgu. Yang cikgu ni main tuduh2 saye senggugut ni nape? Cikgu la kan yang senggugut tu..

Kurang ajar betul perangai si Ahmad. Mahu dirotan, takut pula ibu bapa si Ahmad ni bawak pegi mahkamah. Bebudak sekarang kan...jentik sikit terus bawak g mahkamah, masuk tv bagai.

CSAG: Eh budak ni, aku sepak jugak karang! Mane die tau aku tgh kontrol ayu sbb senggugut nih... *dalam ati je la, monolog dalaman*

Ahmad : Mcm ni cikgu Sharifah Amanda Gonzales, saya ni sebenarnye terlalu cerdik, hebat dan pandai untuk berada di darjah 2. Pe barang duduk sekelas ngan bebudak nih. tak cool la cikgu..

Bebudak lain yang sekelas ngan Ahmad, terkebil2 jek bijik mate dorang mendengar kata2 Ahmad sambil tangan masih memegang plastisin, sempoa, pemadam bergamba spanbob dsb.

Dengan inisiatif Cikgu Sharifah Amanda Gonzales, beliau akan menguji kepintaran Ahmad. Ahmad dibawa berjumpa guru besar yang sedikit botak dan boroi *sgt tipikal utk watak guru besar atau pengetua*. Cikgu Sharifah Amanda Gonzales pun menerangkan tujuan mereka bertandang ke bilik Guru Besar.

Guru Boroi: Ahmad, jawab soklan saya ye. 3x3 berapa?
Ahmad: 9.
Guru Boroi: 7528x1967?

*kalkulator adalah dilarang sama sekali dalam ujian ini*

Ahmad: 14807576. Cikgu..bagi la soalan mencabar sikit. Jangan la buat saya nak tergelak. Nanti kalau saya gelak berdekah-dekah cikgu tersinggung plak.

Guru Besar terdiam. Sexceli, beliau dah pun tersinggung walaupun Ahmad x gelak kerana beliau menggunakan kalkulator utk mendapatkan jawapan soalan kedua, Ahmad santai je terus dapat jawapan tanpa menggunakan apa2 bantuan.

CSAG: Macam ni la cikgu, biar saya bertanya soalan kat Ahmad, ape la cikgu ni bg soalan x mencabar! *kata cikgu Sharifah Amanda Gonzales seraya menepuk kepala botak Guru Besar*

CSAG: Apa yang lembu ade 4 kat badan, tapi saye ade 2 je?
Ahmad: *berfikir* Kaki

CSAG: Apa yg ade dalam seluar kamu, tp dalam seluar saye xde?
Ahmad: Saku

CSAG: Apakah yang panjang, bermacam2 saiz, ada bulu dan sedap?

Mata Guru Besar terbuka luas dan belum sempat beliau menahan Ahmad, Ahmad terus menjawab

Ahmad: jagung

CSAG: Ok~ (dgn nada x puas hati) skrg, saye akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya?
Ahmad: No haaaaal~

CSAG: Awak memasukkan batang ke dalam saya, Awak ikat saya untuk berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.

Guru Besar kelihatan resah dan gelisah dengan soalan yang diajukan oleh cikgu Sharifah Amanda Gonzales.

Ahmad: Khemah

CSAG: Jari memasuki saya, Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan dapat saya dahulu.

Guru Besar semakin resah, tidak keruan dibuatnye. Peluh2 jantan menitik satu persatu dari atas kepala beliau di mana rambutnya mahu tidak mahu sahaja tumbuh.

Ahmad: Cincin perkahwinan

CSAG: sekarang saya akan ajukan soalan Bahasa Inggeris ok..what word starts with 'F' and end in 'K' that means lot of heat and excitement?
Ahmad: Firetruck

CSAG: what word starts with 'F' and end in 'K' & if you dont get it you have to use your hand?
Ahmad: Fork

CSAG: What is that all men have one of. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?
Ahmad : Surname

Guru Besar menghembusakan nafas lega bila mendengar semua jawapan yang diberikan oleh Ahmad." baik kite hantar budak ni ke universiti, jawapan yang saya fikirkan semuanya salah"

pies: Siapakah anda, murid pintar atau guru boroi?

 pies#2: Malaysia kalah dengan Arsenal - menepati ramalan.

10 comments:

Areda said...

hahahahahaha.....mula2 xnak baca...tp bila dah baca nk tergelak pon ada..diperbodohkan pun ada..geram pun ada...tp bila dah baca tengah2 tu dah phm dah kompon bukan yg sy pkr,,hahaha....tp soalan cikgu tu mmg kearah blue kalo xphm..hahahaha..xsenonoh betol...

KumbangDesa said...

x senonoh kan cikgu tu..saje je~ ha3

adlina said...

haha siyes klaka..mula2 tu dh fikir lain dh, bila dh bis baca bru faham... -_-"

Cerita Dongeng Wani said...

hahahahahahaha..best citer nie..lawak2...

KumbangDesa said...

nampak sgt korang lebih kepada guru besa boroi tu kan..hehehe

Rain said...

hehe..rain dh baca dlm mastika. dulu mmg terkena ah. skrg tidak lagi :P

KumbangDesa said...

ade dlm mastika eh? member KD yg bg emel ni, cuma KD je tambah rempah ratus segala mcm kat dlm..bg sedap sket.hahaha..masa bace memula tu mmg KD tergolong dalam kategori guru besar boroi tu.hahaha

Feeqachan (afiqah yusof) said...

haha*speechless..=)

Areda said...

hahahahaha...sy x......xnak jd guru besar tu..hahaha

nurfatiha blacky said...

okey. HAHAAHHA. nak gelak sakan rase

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...