Polower

Ruang Iklan

Monday, 25 July 2011

Kalau dah KERAS...



Assalammualaikum dan hai hai hai sekelian alam. Ni..KD nak habaq mai kat hangpa smua pasai dot dot dot..Die punye keras bebenor...Amboi cik kiah, cik senah cepat je ko kan. Nak bawak mulut la tu. Telinga dah mencapang, bibir dah terjuih... Mcm Kak Limah dah KD tengok. KD bukan nak mengaibkan sesape, cuma nak berkongsi je. KD yakin kat mana2 pon ade bende ni terjadik..Cuma mungkin cara je la berlainan. Matlamat sama, kaedah berlainan (eg: cowgirl,wheelbarrow etc)..

Ni kesah lam opis KD. KD pon lambat tau sebenanye, ade terbau dan terhidu gosip2 yg melanda, tp KD malas la nak campoq. Kesahnye bermula di pantry. Owh, kinky sungguh... Wei2, jgn la fikir jauh sgt. Semuanya kerana sepinggan kecil sambal belacan. Ye betul, ini semua belacan yang menjadi punca. Penangan belacan sekuat baunya.

Strettodepoin, wanita2 lam opis KD bermasam muka kerana sepinggan belacan. Wadefish?! Agak2 la kan, takkan berebut sampai tarik2 rambut kot sbb belacan tinggal seketol je kat melesia nih. Banyak lagi wei belacan, stakat ni tv3 blom melaporkan belacan dah pupus. Hahaha..Sexceli, mcm ni kesahnye, pada suatu pagi dekat2 tgh hari, ade 2 org wanita dalam lingkungan usia lewat 20-an pergi ke pantry utk menyelesaikan nafsu yang melanda. Sedang enak mereka menjamu selera;

Wanita A: Wah2, ade ulam la..Pucuk dicita ulam mendatang.
Wanita B: Benar katamu wahai wanita A. Apakata kalau kita merasa sepinggan dua ulam-ulaman ini. *sambil wanita B cuba merentap rakus tudung saji*

Wanita A: Setop wanita B!! *sambil wanita A menyekeh kepala wanita B*
Wanita B: Kenapa kau tahan aku, bukankah apa yang ada di pantry ini, boleh dimakan. Orang memberi kita merasa! Apa kau gila, membiarkan makanan seenak ini begitu sahaja?

Wanita A: Iya, mmg boleh dimakan, tapi yang ini tidak boleh. Apa kau sudah lupa? Perjanjian yg kita lakukan hari itu?
Wanita B: Perjanjian apa ya? Masakan aku lupa, aku tidak pernah missed makan ubat yg doktor bagi itu. Penyakit gila ku sudah kembali kah?


Sebenarnya, ade peraturan di pantry opis KD. KD sendiri pon tak tau, dan KD mcm yakin, staff2 lelaki lain pon x tau. Lagipun kitorg jarang lepak pantry. Ade kat opis pon skali skala je. Peraturan tersebut adalah berbunyi: 'makanan yang berada di tengah-tengah meja adalah boleh dimakan sesiapa sahaja'. Denga erti kata lain, mana2 makanan yang berada di bahagian tepi adalah hak milik persendirian. Nak dijadikan crita, sambal tu ade kat tepi. So, 2 wanita tersebut memutuskan sambal serta ulam itu tidak boleh dijamah biarpun nafsu di ambang kemuncak.

Jam sudah mahu pukul 5, tiba2 seorang wanita yang berada di usia awal 30-an menjengulkan kepalanya dari dalam pantry.

Wanita C: Eh wanita A dan wanita B. Kenapa tidak dimakan ulam-ulaman bersama sambal belacan itu? Enak tahu?
Wanita A: Eh, mereka itu kan berada di tepi meja, jadinya kami tidak menyentuh makanan tersebut. Cuma kamu belek perjanjian nombor dua, fasal 3 kurungan 4.

Wanita C terdiam tanpa berkata apa2. Mungkin hatinya terluka lantaran kata2 wanita A. Sungguh mudah terguris hati wanita. Disebabkan itulah terbentuknya 2 puak dalam opis KD. Mcm lawak plak kalau ingat2 balik. Depan2 dorang mcm ok je. Cool habis la. Tp kat blakang men kutuk2. Mcm ni la baru btol2 talam. TALAM 2 MUKA.

Yang makin bestnya, ade satu lagi watak tambahan yang memainkan peranan penting. Watak batu api. Bliau ni suke menjaja crita dan menghangatkan suasana. Jenis yang ni talam bermuka-muka. Die jenis pompuan yang suke mencebik muke. Kalau die bercerita dalam meneruskan misinya, herot sana sini muka bliau.hahaha..


Staf2 lelaki adalah pemerhati yang setia seperti tengok match bola tanpa bersorak. Malas nak layan sangat pe'el  wanita2 lam opis nih. Lama2 karang berenti la tu. Tapi kalu ade  adegan mengamuk mcm best jugak kan. Siap tarik-tarik rambut lagik. Mengeluarkan kata2 kesat berbaur lucah. Mesti seronok tengok. Kalau ade popkon n kokakola lagi seronok tengok. Tp mcm x kan jadik jek, sbb depa ni talam 2 muka dan berhati KERAS mcm batu.

Haaaa, lagi satu dorg menjadikan fesbuk sebagai medium peperangan secara halus. Sindir menyindir kat dalam tu..Lawak la, mcm bebudak. Si batu api tu plak, tukang like status fesbuk tu. Hahaha

Korang ade x pengalaman mcm ni? KD pestym la jumpa. Kalu ade pon gadoh secara kecil-kecilan je. Dan muka pon xde bertukar jadik talam. Smua tunjuk perangai sebenar. Terasa cam sinetron plak.hehehe..Nak tegur pon x tau mcm mane, KD ni kan mudew remajew, apew plak katew mokcik2 tu nanti. Takpe2, skurang2nye ade gak hiburan bile masok opis. *peace yo*

5 comments:

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

keras oh keras ..

wah cm tu pun ade ye . hehehe

siap sindir2 dalam pesbuk ye

hehe

:)

patimah julin said...

haha... biase la... perempuan x matang... nnt2 baik la tu... ce KD blnje diorang mkn ulam cicah smbal blacan setalam! sure baekkk punyer.... XD

KumbangDesa said...

lawak doe bace lam pesbuk..bebudak lelaki pakat bace reramai, pahtu glak2

kalu blanje mkn ulam ltk kat talam, bertambah2 byk la talam. silap ari bulan masa dan waktu, KD pun bermuka talam pahtu, depan baik, blakang glak2..hahaha

blog-tips-kurus said...

lapar ni..

amir aizat said...

haha kelakar jer gaduh dlam fesbuk,pastu like2 plak.haha xpenah2 lg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...