Polower

Ruang Iklan

Tuesday 12 July 2011

Kebahagian keluarga disentap kerana POLITIK?!

 

Pada suatu malam, ketika sedang makan malam sekeluarga, si anak sulung yang berusia 7 tahun bertanya kepada pada si ayah.

Anak: Dedi, politik tu ape?

Ayah: politik itu macam family kite la. Dedi dapatkan duit untuk family kita, so dedi adalah kapitalis. Mama gunakan duit untuk menguruskan family, jadi mama adalah kerajaan. Kakak pembantu rumah kite plak adalah golongan pekerja. Kamu adalah rakyat dan adik kamu adalah generasi masa hadapan. Faham?

Jadi semalaman la beliau yang berusia 7 tahun tu tak dapat melelapkan mata berfikir tentang politik. Sehingga sampai ke satu tahap beliau menjadi jemu dan hampir terlelap. Pada waktu itulah, si adik buat perangai. Meraung tengah-tengah malam.Seram je bunyinye. Ye la, kat luar sunyi, terasa cam dlm filem seram plak Si anak sulung tangkas dan pantas berlari pergi ke bilik ibu dan ayahnya dengan tujuan untuk memberitahu bahawa pampers adiknya dah basah.



Sampai je kat bilik, die tengok mama die tidur terbungkang, air liur meleleh, dan telah meninggalkan tompokan-tompokan di sana sini. Dikejutkan la mama bliau, tp haraaaaam...xdenya mama bliau nak bangun. Liat btol nak bangun. Kalau tidak takut menjadi batu, sudah lama beliau memflying kick mama beliau. Tapi beliau agak kehairanan, di mana lokasi ayah beliau, tidak kelihatan di sebelah mama.hmmm.. Malas beliau nak fikir panjang, yang penting adiknya berhenti menangis bak serigala jadian di waktu bulan mengambang penuh.

Beliau mengambil keputusan drastik untuk pergi ke bilik kakak pembantu rumah untuk memohon pertolongan. Bila dibuka je bilik kakak tersebut, bliau tengok si dedi berWWF Smackdown ngan kakak tersebut. Malas nak ganggu, beliau pun tutup pintu dan beliau terpaksa menukar pampers adiknye. pandainyeeeer...


Mase bersarapan keesokan paginye, si ayah dengan penuh macho berkata

Ayah: Dah faham ape itu politik?

Anak: Dah! * penuh yakin*

Dedi dan mama terkejut, dalam hati masing2 berfikir " besa nanti, kompom anak aku jd menteri"

Mama: Bijaknye anak mama, jadi ape die politik?

Anak: Sewaktu kerajaan sedang tidur, golongan kapitalis bekerja bersama-sama golongan pekerja dengan tekun dan gigih. Akibatnya, rakyat diabaikan dan masa depan bergelumang dengan najis!

Omaigod2~

14 comments:

PotatoPanda69 said...

terbaek~~ :)
gelak guling2 pakcik baca~~

KumbangDesa said...

hahahaha...mase KD menaip pun KD senyum2 jek. Dalam opis nih, mesti org ingat KD ni suka sgt keje.ha3

Anonymous said...

pergh ,ain bantai gelak kat sini .HAHA .errr ,errr .nak share boleh ?

KumbangDesa said...

bole je Ain..amik jer..hehehe

Anonymous said...

HAHAHA .sat lagi ain cilok XD *ain copycat yang jujur :p

KumbangDesa said...

kredit la sket kat KD.penat KD cucuk2 kibod.ekekeke.xde la, memain jek.bagus2, KD suke kejujuran yg ditonjolkan di situ. mcm ni la, mintak kebenaran kan bagus..ade sstgh blogger tu men cilok jek, pastu gadoh2..sgt x elok dilihat...kalu kanak2 tgk blogger2 gado2,bole terbantut pembesaran dorg.hahaha

Mr. Asada said...

hahahaha.. bijak anak dia..

Anonymous said...

wajib lah credit =='' HAHA .dasat tuh smpai terbantut errr .pembesaran ke tumbesaran ?LOL

KumbangDesa said...

Asada: memang bijaaaak amat~ hahaha

Ain: hahaha..aah kan..cam aneh plak gune word pembesaran..mcm bole gune lampu suluh doraemon yg bole bg besar n kecik plak kan? hahaha..tp belog KD ni byk lagi words aneh2. kalu cikgu BM KD jumpe belog nih, nahas la..die soh g skool balek.

Anonymous said...

HAHA .dh lame tak layan doremon .learn from mistake dude .pasnih jgn ulang dh XD .HAHA .

Mek Onie said...

pehhhhhh! nak tergelak den baca... terbaik ah KD!

KumbangDesa said...

silakan gelak tanpa henti..tp lunch hour jap gi berenti la eh, ssh plak nak mkn, pastu bole sambung balek..ekekeke

Cik Qiqi said...

salam . . syok laa entry nie . . gelak sakan . . minta shared ! :)

KumbangDesa said...

hahaha..sila2 =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...